Yael Prenger verlegt haar grenzen en gaat ook lekker met shorttrack.

Yael Prenger is niet alleen succesvol op de langebaan, zoals het afgelopen weekend bij de Junioren Landenwedstrijd in Berlijn. Dit seizoen is ze ook begonnen met shorttrack en ook dat gaat haar goed af. Ze heeft het vorige weekend een StarClasswedstrijd shorttrack in Rostock gereden. Dit was de derde internationale wedstrijd in het juniorencircuit voor D- en C- junioren. De eerste die Yael heeft gereden, was in Bormio (Italië). Ze behaalde bij haar debuut een 10e plek en was daar 3e Nederlandse. In Rostock ging het nog veel beter en werd ze 5e in het eindklassement met een A-finale gereden op de 1000 meter. Doordat deze wedstrijden zo goed gingen, mag ze in maart de Europacupfinale in Letland rijden, een officieus Europees kampioenschap voor de shorttrackjunioren. Ze vindt dat superleuk, omdat ze daar als Nederlands ploeg naar toegaan. Op schaatsen.nl staat een leuk stukje over de vijfde StarClasswedstrijd in Rostock. Hier kun je alle informatie over shorttrackwedstrijden vinden.

Met dank voor de info en foto’s aan Miranda Hulst, moeder van Yael.