Yael Prenger 3e bij NK Jeugdmarathon 2015 in Breda op 21-2-15

Yael Prenger is 3e geworden bij het NK Jeugdmarathon 2015 voor B pupillen. Het lukte Yael om heel tactisch te rijden met een constant plekje als derde of vierde in de binnenbocht. In een spannende eindsprint met Ramona Westerhuis (stg Hoorn) om de 3e en 4e plek ging Yael er met de eer vandoor en mocht zij plaats nemen op het ereschavot naast de momenteel oppermachtige Evelien Vijn.

Maud Rijnbeek reed in die zelfde wedstrijd naar een 20e plaats. zij had wat moeite om een strategisch plekje aan de binnenrand te veroveren en reed vele extra meters in de buitenbocht.

Bij de de A pupillen deed Robin de Smit het heel goed, helaas viel ze in de eindsprint vlak voor de finish. Ze zat op het moment van haar val nog keurig in het peloton, en haar uiteindelijke klassementplaats (32) viel haar daardoor een beetje tegen.

Sjoerd de Boer moest het opnemen bij de jongens junioren C tegen een sterk deelnemersveld dat gewonnen werd door de skeeleraars Janno Botman, Tom den > Heijer en Teun de Wit. Sjoerd eindigde als 24e in het klassement.

Bij de meisjes junioren C leek het wel free-fight schaatsen, trekken duwen en schelden waardoor er diverse waarschuwingen en helaas valpartijen waren. Anna van den Bos is hier als geoefend skeeleraar wel aan gewend, maar moest in de eindsprint uitwijken voor een valpartij waardoor ze op een 5e plek belandde.

Myrthe Sandu eindigde bij de junioren B een plaatsje lager op een mooie 6e plek. Ook hier domineerden de skeeleraars het podium.

Bij de jongens junioren B deed Jelle de Boer mee. Hij eindigde in een zeer zware wedstrijd als 25e waar een groot deel van het deelnemersveld niet eens tot de eindstreep kwam.

Jammer genoeg heb ik niet alles gezien.

Klik hier voor foto’s.