Valpartijen maar ook finaleplaatsen voor HCA-pupillen bij KPN NK Jeugdmarathon 2018

Jorrit Wynia met nr 28

Van Odile Verver, moeder van Jorrit Wynia: Zaterdagochtend 17 februari om 08.30 uur vanuit Amsterdam vertrokken naar Tilburg. Op de Ireen Wust ijsbaan werd vandaag de KPN NK Jeugdmarathon gereden. HCA vertegenwoordigd door maar liefst 5 fanatieke pupillen: Morrison Menheere voor HPB, Sophie van Delft voor DPA en Dirric Snoek, Melle Jongsma en Jorrit Wynia voor HPA.

Nadat al het materiaal was gecontroleerd en de beennummers en transponders waren uitgedeeld, kon de marathon echt beginnen. Voor iedereen heel spannend zo’n NK marathon. Gelukkig eerst nog even een paar rondjes inrijden met alle andere pupillen en junioren C uit heel Nederland.

In de voorrondes mocht Morris de spits afbijten bij HPB. 6 ronden totaal. Helaas viel Morris al vroeg in de wedstrijd. Hij stond direct op en reed met al zijn kracht in zijn eentje naar het peloton. Het lukte hem bijna om een plek te halen voor de finale. Jammer genoeg kwam hij net een plaats te kort.

DPA moest 7 rondes rijden en Sophie had er veel zin in, maar was ook nerveus. Jammer genoeg gebeurde bij Sophie precies hetzelfde als bij Morris; een valpartij vroeg in de wedstrijd. Het lukte Sophie niet om bij het peloton aan te sluiten. Helaas voor haar geen finale plek.

Dirric en Jorrit reden samen in de eerste voorronde van HPA. HPA reed totaal 9 ronden. Het peloton kwam langzaam op gang. Door wederom een valpartij – het zat HCA niet bepaald mee – kon Dirric niet
door naar de finale. Jorrit bleef bij de kopgroep en reed de voorrondes uit. Hij eindigde op een vijfde plek.
Melle reed in de 2e voorronde van HPA met een snelle ploeg die al direct tot de aanval overging. Het lukte Melle om bij het peloton te blijven en was net als Jorrit zeker van een finale plek.

Morris en Sophie besloten om Jorrit en Melle aan te moedigen bij de finale. Dus gezamenlijk lunchen.

Melle en Jorrit reden een fantastische finaleronde van wederom 9 ronden. Een hele sterke, snelle ploeg. Het lukte beide jongens om in het peloton te blijven. Jorrit reed zelfs nog een paar rondes op kop. Bij de eindprint lukte het hem net niet om een podiumplek te halen. Jorrit werd 7e en Melle werd 11e van Nederland. Voor beiden een welverdiende mooie plek.

Morris moeder vertelde dat Team ‘vallen-en-opstaan’ zaterdagavond al weer gewoon bij de HCA-training aanwezig was. Klasse Sophie, Dirric en Morris!

Uitslag finale HPA

Overige uitslagen, foto’s en filmpjes