Serge Yoro wint Portengen Wisselbokaal

serge yoro 12-12

serge yoro 12-12Op 10 februari jl. vond de finalewedstrijd voor pupillen om de Portengen Wisselbokaal plaats. De HCA-pupillen deden het prima. Na elke wedstrijd werd er steeds voor alle pupillen samen (voor Meisjes A t/m D en voor Jongens A t/m D) een klassement opgemaakt. Op basis van de punten behaald in de wedstrijden werd uiteindelijk een eindklassement opgesteld met voor de pupillen A een apart eindklassement.

Bij de Meisjespupillen A eindigde Valerie van Diepen op een mooie 3e plaats met 582 punten en een achterstand van 168 punten op winnares Estelle de Jong (IJNG). Kelly van Wijnbergen bezette de 9e plaats met 354 punten.

Meisjespupil C Quinty van Wijnbergen haalde in het gecombineerde klassement van de pupillen B t/m C de 5e plaats met 429 punten; 301 punten achterstand op winnares en B-pupil Lotte van der Meijden (IJNG).

Bij de Jongenspupillen A ging Serge Yoro met de zege strijken. Hij haalde 755 punten en bleef daarmee nummer 2 Martijn Vermist (Poelster) nog net voor. Sjoerd de Boer werd in deze categorie 8e met 457 punten.

Pupil C Diemer van der Vlugt werd in het gecombineerde klassement van de Jongenspupillen B t/m D 9e met 236 punten.

Allemaal van harte gefeliciteerd, in het bijzonder Serge!

In het weekblad van OUDER-AMSTEL van 13-2-13 stond een stukje over dit evenement, met natuurlijk vooral aandacht voor de prestaties van pupillen uit Ouder-Amstel. Maar er stond ook mooi in beschreven hoe er omgegaan werd met de winterse omstandigheden van de finalewedstrijd:

“De schaatsfinale van de Portengen Wisselbokaal voor de Pupillen stond afgelopen zondagochtend op het programma. Deze dag begon met veel sneeuw waardoor de wedstrijd dreigde niet door te gaan. Maar door de inzet van de juryleden en de vele ouders werd de ijsmeester geholpen met het ijs sneeuwvrij maken. Hierdoor kon de finale gereden worden, wel werden de afstanden gewijzigd.”