Recordregen in Heerenveen

Op woensdag 14 december werden in Heerenveen wedstrijden – mede mogeljk gemaakt door de Skeeve Skaes – gehouden voor in eerste instantie de Amsterdamse baanselecties, maar aangevuld met andere rijders.
Naast de selectierijders Myrte Sandu, Hanno Dahmen, Jelle de Boer, Frerik Scheffer en Floris van Lith behoorden zes andere HCA-ers tot de deelnemers.
Pupillen Tirza Sandu en Marten Buijs verbeterden hun beste tijden op de 500m en de 1000m, Jochem van Lith lukte dat niet.
C Junioren Pleuntje van Lith en Titus de Haas reden ook PB’s op de 500m en de 1500m. Van de C-selectieleden wisten Myrte Sandu en Jelle de Boer ook op beide afstanden hun beste tijden aan te scherpen, voor Hanno Dahmen ging een PB op de 500m in de boeken.
Voor B Junior Wouter van der Hauw verliepen de wedstrijden anders dan hij had gehoopt. Geen PB op de 500m was jammer, maar de diskwalificatie op de 1500m was een grote teleurstelling. Frerik Scheffer, B Junior uit de Baanselectie, reed een PB op de 3000m. Het lukte Floris van Lith, ook B Junior uit de Baanselectie, zelfs om een PB te rijden op de 500m en de 3000m.
Uitslagen.