Keizerin Annette en Kleine Keizer Jelle

Jelle_de_Boer

Ook een aantal HCA-ers deed mee aan de Keizersrace die zaterdagavond 11 februari werd gehouden. Voor het eerst in 15 jaar was het weer mogelijk om op het stuk Keizersgracht tussen de Leidsestraat en de Nieuwe Spiegelstraat de kortebaanwedstrijd over 150 meter te houden.

De wedstrijd begon met de meisjes tot en met veertien jaar, daarna gingen de jongens tot en met veertien jaar van start. Twee HCA-meisjes, Willemijn van der Vlugt en Anna van den Bos, konden starten. Willemijn bracht het tot twee ronden, Anna kon het in de derde ronde niet tegen de latere winnares bolwerken. Bij de jongens was het Jelle de Boer, Hanno Dahmen, Laurens van der Post, Sjoerd de Boer en Diemer van der Vlugt gelukt om zich in te schrijven. Laurens lag er na twee ronden uit, Diemer moest in de derde ronde voor zijn tegenstander buigen. Hanno verloor weliswaar zijn rit tegen Jelle, maar werd toch mooi derde. Jelle won al zijn ritten. In de finalerit had hij geluk; zijn tegenstander kwam een tiental meters na de start in een scheur en viel. Jelle mag zich dus Kleine Keizer noemen.

Bij de vrouwen waren Annette Gerritsen, Anja Gerritsen, Iris Gimpel, Tessa Mokveld, en de oud-HCA-leden Yuli Veen en Daphne Postma van de partij.

Annette bewees dat ze op natuurijs nog steeds goed uit de voeten kan. Ze bereikte de finale, versloeg ook in deze rit haar tegenstandster, en mag zich nu Keizerin noemen.

Bij de mannen deden Alex van den Outenaar en Rogier Koopman mee. Ze werden beiden in de derde ronde uitgeschakeld.

Annette_Keizersrace_11022012