Jan Huber en Leontine Kranendonk winnaars HCA-111 ronden 2017

Op 10 november jl. om 11 minuten over 11 ’s avonds was het weer zover: het startschot klonk voor de 111 ronden, de jaarlijkse klassieker van HCA. Ook dit jaar was er weer een flinke opkomst, ondanks de weersvoorspelling. Zo’n 135 rijders gingen van start: jong en oud, dames en heren, wedstrijdrijders en recreanten, HCA-lid of niet. Het merendeel was afkomstig uit het gewest Noord-Holland-Utrecht, maar zoals elk jaar mochten we ook weer vriendengroepen verwelkomen van verder weg, zoals Tilburg en Groningen. De weergoden waren ons alweer gunstig gezind. Er viel pas regen toen de laatste rijder na middernacht van het ijs afkwam. De wedstrijd werd bij de Heren gewonnen door HCA’er Jan Huber en bij de Dames door de Amsterdamse Leontine Kranendonk. Gefeliciteerd! Na afloop stroomde restaurant JAAP vol met schaatsers die hun medaille kwamen halen en kwamen napraten en borrelen. Het bleef nog lang gezellig. Onze speciale dank gaat uit naar de medewerkers van de ijsbaan en die van restaurant JAAP die ervoor zorgden dat de baan, het restaurant en de keuken veel langer dan normaal openbleven.