Interclub Pupillen Deventer 2014

Pupillen interclub Deventer1

Pupillen interclub Deventer1Ook dit jaar gingen we met zes HCA-pupillen (Simon, Anouk, Jordy, Yael, Quinty en Tom) naar het internationale pupillentoernooi in Deventer. Het was heel, heel vroeg dat we in de auto stapten, want de wedstrijd begon al om 8.00 uur. Onze pupillen gingen de strijd aan met 24 andere verenigingen. Er waren zelfs verenigingen uit Polen en Duitsland bij. Onze kanjers hadden er zin in en hebben het ook fantastisch gedaan. Geen superijs, maar toch PRs en een zeer goede teamsfeer.

In de jongste categorie, meisjes en jongens C-pupillen stonden Anouk van Leest en Simon de Smit aan de start. Beiden hebben zeer goed gereden. Simon reed voor de eerste keer een interclub en ging zeer gedreven van start op de 100 meter. Iets te enthousiast, want daardoor viel hij helaas, maar op de 300 meter werd dat meer dan goed gemaakt, want met een PR kon hij zijn toernooi prachtig afsluiten. Ook Anouk deed het goed. Technisch prima gereden en met een PR op de 300 meter eindigde ze als tweede in het totaalklassement. Een medaille en een mooie bos bloemen konden mee naar huis genomen worden.

Bij de B-pupillen stonden twee ervaren kanjers aan de start. Jordy van Wijnbergen en Yael Prenger. Beiden reden uitstekend op hun eigen niveau. Jordy, zoals altijd enthousiast, reed een prima 100 meter en op de 500 meter zelfs een PR. Je kan zien dat het technisch steeds beter gaat. Een prima 17de plaats! Ook Yael reed een goed toernooi. Voor het eerst op de 100 meter onder de 13 seconden en ook op 500 werd een snelle tijd (PR) neergezet. Dat resulteerde in een eerste plek in het totaalklassement en ook zij kon een medaille en een bos bloemen mee naar huis nemen. Ze staan nog steeds mooi in een vaas op tafel. J

De oudste pupillen (Tom Jonkmans en Quinty van Wijnbergen) reden een 500 en een 700 meter. Beiden hebben al veel interclubs gereden en deden het ook nu weer goed. Quinty reed voor het eerst op de 700 meter onder de 1.10 en was daar heel erg blij mee. Op de 500 was ze dicht bij haar PR, dus al met al een prima prestatie, met als eindresultaat een zevende plaats. Ook Tom ging onder de 1.10 en snoepte er bijna 2,5 seconde vanaf en op de 500 meter zat hij dicht bij zijn snelste tijd. Net als Quinty eindigde Tom op een prima zevende plaats.

Al met al kan iedereen tevreden zijn met hun prestatie. Ook als team hebben we het super gedaan. Een zevende plaats voor onze HCA-kanjers. TOP!

Na de langebaanwedstrijd begonnen we aan de marathon. Wat een feest en wat spannend! Yael was de eerste die aan de start stond en ze deed het fantastisch. Slim rijdend en loerend naar de anderen reed ze relaxed de eerste twee ronden met de groep mee. Op anderhalf rondje voor het einde spurtte ze weg in de bocht en gaf de koppositie niet meer af. Een klinkende overwinning! Ook Jordy reed een goede wedstrijd. Reed lang met de groep mee, knokte voor elke meter en eindigde prima in de middenmoot. Anouk was de volgende die aan de start stond en ook zij liet zien dat de HCA-meiden goede marathons kunnen rijden. Het liefst was ze al meteen wegggereden, maar ze bleef geduldig wachten en op anderhalve ronde voor het einde spurtte ook zij weg. Zelfs met een erg ruime bocht won ze overtuigend. En dat is twee!!!!!! Simon liet zien dat het een waanzinnige vechter is. Geen meter gaf hij prijs en met twee handen op de knieën bleef hij knokken. Het scheelde niet veel of de derde plek was voor hem. Milimeterwerk! Prima gedaan Simon. Ook Quinty reed een zeer goede marathon. Liet zich absoluut niet opzij duwen en bleef alert en slim voorin rijden. Brutaal ging ze twee ronden voor het einde er vandoor met als gevolg een heel goede tweede plek, want er reden zeer snelle rijdsters mee. Top! Tom was als laatste aan de beurt. Het was een lastige wedstrijd, waar niemand echt de kop wilde nemen. Pas in de laatste ronden brak de strijd los. Helaas pikte Tom net iets te laat aan, omdat er iemand voor hem reed. Daardoor miste hij net de aansluiting bij de kop. Toch prima gereden Tom en de volgende keer zit je er wel bij.

Compliment aan alle rijdsters en rijders, want je ziet dat jullie technisch steeds beter gaan rijden en dat vertaalt zich dan ook naar de tijden. Iedereen heeft een PR gereden. Ook vind ik het mooi en goed om te zien dat jullie met zoveel plezier aan het rijden zijn en ook elkaar helpen en aanmoedigen. Er stond duidelijk een team in Deventer aan de start. Dat is zeker een groot compliment waard!!!!

Al met al een heerlijke dag met fantastische schaatskanjers. Ik heb ervan genoten.

Pupillen interclub Deventer2

Twee stralende HCA- winnaressen op de marathon. Yael (B), Anouk (C) samen met Debby Behr (A)

Pupillen interclub Deventer3

Podium bij de C-pupillen met op de tweede plaats Anouk van Leest