HCA Clubkampioenschap groot succes!

De start bij de 1500m

De start bij de 1500mAMSTERDAM – De Clubkampioenschappen van de HCA editie 2012. Een geweldig evenement ook weer dit jaar! Spetterende races, lief (records) en leed (valpartijen) maakten het weer een evenement met alles er op en er aan wat er bij een echt kampioenschap komt kijken. De prachtige races tussen Maarten van der Hauw en Luis Veen op het allerhoogste niveau, met daarbij de jammerlijke val van Luis in de 2e ronde van de 1500m. Echt jammer, met rondetijden van 30.8 en 30.9 beloofde dit de topper van de avond te worden. De tijd van Maarten was er gelukkig niet minder om (2:05.4).

De steeds sterker wordende jeugd maakt indruk, ook bij andere banen, getuige de jongeren die van andere clubs overkomen. Ook de techniek valt op, al op jonge leeftijd maken we grote sprongen!

Gefeliciteerd Yale Prenger (pup E), Quinty van Wijnbergen (pup D), Anna van den Bos (pup C), Valerie van Diepen (pup B) en Beeke van Wijngaarden (pup A) bij de meisjes en Tom Jonkmans (pup D), Max Sodderland (pup C), Serge Yoro (pup B) en Jochem van Lith (pup A) bij de jongens. Jullie zijn een jaar lang HCA clubkampioen in jullie categorie!

Bij de Junioren gingen de titels bij de meisjes naar Myrte Sandu (jun C), Anne-Linde Paans (jun B) en Yvonne Dodeman (jun A) en bij de jongens naar Hanno Damhen (jun C), Wouter van der Hauw (jun B) en Maarten van der Hauw (jun A). Indrukwekkend, gefeliciteerd!

Ook bij de Neo-Senioren races op niveau. Steven gaf schaatsles en liet het publiek zien hoe het moet. Hier ging de titel naar Steven Zaal. Dineke Hardebol overwon haar collegae bij de dames bij de (Neo)Senioren (combinatie).

Bij de Senioren ging de titel naar Allard Steenbeek die in 3 PR’s (!) liet zien hoe je je kunt verbeteren.

Nieuw is de steeds groter wordende groep Masters met schitterende duels. Bijzonder was het duel tussen Peter Tijsen en Udo Meijer. Op de 500m vlak bij elkaar met 47.01 en 47.30 beloofde dat een spetterende 1500m te worden. De heren stonden echter zo gespannen aan de start dat Udo in de rechter schaats hakte en viel. Erg jammer, de indrukwekkende inhaalrace van Udo om Peter weer bij te halen mocht niet meer baten, ondanks het oplopende schema van Peter: 2:28.9 om 2:37.4 voor Udo.

De titels bij de Masters gingen naar Dennis Wolthuis en Astrid Janssen.

Een geweldige avond weer. Last but not least bedanken we de kanjers die dit altijd weer mogelijk maken: juryleden, starter, hulpstarter, coaches en de regelaars achter de schermen. We hopen dat jullie net zo genoten hebben als wij!

Allemaal een heel fijne, sportieve, gezonde zomer toegewenst!

Klik hier voor de uitslagen