Frerik Scheffer rijdt clubrecord en bewijst goede vorm

Frerik Scheffer

Frerik SchefferFrerik Scheffer bevestigde afgelopen zaterdag in Heerenveen zijn goede vorm door op zowel de 500 als de 1000 meter een PR te rijden. Op de 500 meter reed hij voor de tweede keer in zijn schaatscarriere een 37’er. Op deze afstand moest hij het opnemen tegen Jong Oranje lid Thijs Roozen. De heren gaven elkaar geen duimbreed toe en kwamen in precies dezelfde tijd over de streep, 37.80 na een opening van 10.55. Op de 1000 meter verbeterde Frerik zijn toptijd naar 1.15.10. Dit is tevens een verbetering van het A-Junioren-clubrecord van Rens Boekhoff, dat op 1.15.49 stond.

Frerik plaatste zich eerder deze maand via de regio-wedstrijden regelrecht voor het NK-allround bij de A-junioren. Deze Nederlandse kampioenschappen vinden a.s. weekend plaats op de Uithof in Den Haag. Frerik succes en bewijs nogmaals je goede vorm!!