Clubkampioenschappen 12 maart 2016

ingrid vd hauw en danielle leijen

ingrid vd hauw en danielle leijenJa , afgelopen zaterdagavond was het weer zo ver. Een volle avond van pupillen tot masters. Het werd voor dit seizoen zeker een ongekende avond en dan bedoel ik niet de wedstrijd maar het weer: droog (!!) en redelijk qua wind en ijs. Ja het was een verademing na alle natte pakken tijdens trainingen en wedstrijden. Uiteraard was de wedstrijd ook spannend, laat ik dat erbij zeggen, en er waren personen met verrassende tijden. En er was zelfs een aantal rijders dat buiten mededinging mee schaatste, omdat ze niet de reguliere kampioenschapsafstanden reden die gelden voor de HCA. Het aantal deelnemers wordt daardoor wel hoger en daar gaat het uiteindelijk om: goed gebruik maken van ons ijs!!

Het geeft nog wel eens zorgen, als ik zie hoe bepaalde schaatsers veel “buiten de deur schaatsen”. Het is niet specifiek een probleem van onze vereniging, maar geldt voor alle verenigingen op de baan. En natuurlijk waren dit jaar de weersomstandigheden van dien aard dat het soms ook nog wel eens te begrijpen was, zeker voor de toppers die hun tijden moeten rijden voor plaatsing van bepaalde toernooien en kampioenschappen. De baancommissie constateert echter het niet volledig gebruik van het ijs en dat gaat ons straks tegenwerken als
het Gewest en de directie van de baan weer aan het onderhandelen gaan over een nieuwe contractperiode.

Maar goed, afgelopen zaterdag dus een leuk en gezellig toernooi waarbij ik vooral toch weer blij was, en de rijders denk ik ook, met ons trouwe jurykorps van scheidsrechter, ET, starter, klokkers tot koffieverzorging. Ingeborg Westenberg is afgelopen maand trouwens geslaagd voor haar startersopleiding, dus alsnog gefeliciteerd en ik hoop dat je veel rijders in de komende jaren zult weg mogen starten.

Ans heeft natuurlijk weer mooie foto’s gemaakt en de prijsuitreiking liep soepel. De sluiting was even over 12 en daarna nog even een gezellige borrel na de 2e prijsuitreiking.

Helaas was onze wereldkampioen Kees Hooft (masters) niet aanwezig; hij werd de week ervoor in Leeuwarden toch maar mooi de beste in zijn klasse. Vanaf deze plaats alsnog gefeliciteerd, evenals alle andere kampioenen van de HCA die deze avond tegen elkaar streden voor de prijzen of gewoon voor de gezelligheid.

Een aantal van onze rijders zien we ongetwijfeld nog volgende week bij het sluitstuk “Kampioenschap van Amsterdam”. En dan nog een weekje bonus vanwege een stroeve start aan het begin van dit seizoen en da zit het er weer op. Tot volgend seizoen.

Uitslagen

Albert Gerritsen