Anna van den Bos Nederlands Kampioen Marathon Skeeleren

Verslag van Proskating: Van den Bos en Van Workum maken favorietenrol waar,

Op het zware parcours in Arnhem werd het damespeloton vlot uit elkaar geslagen. Met nog vijf ronden te gaan, ging Anna van den Bos op avontuur met Debby Behr, maar zij werden weer ingerekend door het overgebleven peloton. Met nog twee ronden te gaan reden de dames in een gesloten peloton, met daarbij onder andere ook Lianne van Loon, Marit van Beijnum, Bente Kerkhoff, Savannah Audier en Maaike Verweij. In de laatste meters nam Van den Bos wat afstand en versloeg Lianne van Loon en Debby Behr.

“Het was een zware koers,” pufte Anna van den Bos direct na de wedstrijd. “De samenwerking met Debby Behr verliep niet optimaal. Dat snap ik ook wel en dat is niet erg, maar daardoor kwam het peloton er wel weer bij. Ik kwam niet zo lekker over de laatste klim heen, daarom besloot ik in het afdalinkje weg te rijden. Op het laatste stuk moet je echt op volle kracht af blijven zetten op die klinkers.”

Ook Jordy van Workum bevestigde dat het een zware koers was. “Ik ben zo kapot,” hijgde hij. “Het was alles of niks. Op het laatste rechte stuk zat ik zo kapot dat ik bijna over mijn nek ging.” Van Workum reed een groot deel van de wedstrijd vooruit, samen met Harm Visser. De twee werkten goed samen en bouwden hun voorsprong steeds verder uit. Achter Van Workum en Visser streed een groepje van vijf om het brons. Deze werd uiteindelijk gewonnen door teamgenoot van Van Workum bij Skateteam Adba/Leo Smit, Merijn Scheperkamp.

Zie: Favorietenrol