8 HCA-ers rijden 16 PR’s

2013-01-19 Theo de Wals Trofee 1

2013-01-19 Theo de Wals Trofee 1Ja, u leest het goed. Het team van acht HCA-pupillen dat met de onvolprezen coaching van Marja (én Gerrit) van Leenders afgelopen zondag aan de wedstrijd om de Theo de Wals Trofee meedeed, was goed voor 16 persoonlijke records. Alle acht reden op beide afstanden een nieuwe snelste tijd.

Ieder jaar organiseert de Sport- en IJs Vereniging Enschede een pupilleninterclub om de Theo de Wals trofee wordt. De HCA, die de wisselbeker in 2010 mee naar huis mocht nemen, was ook dit jaar weer uitgenodigd.

Voor Thijs Kees (pupil D) en Linde Haagsma (pupil C) was het de eerste interclub. Heel spannend dus, en dan ook helemaal in Enschede! Beiden reden prima en verbeterden hun tijden op de 100 en de 300 meter aanzienlijk. Thijs werd 6e en Linde 11e, keurig in het midden van het deelnemersveld.

Voor Femke de Boer (pupil D) is het rijden van een interclub niet nieuw. Hoe kan dat ook anders met Jelle en Sjoerd als broers! Samen met Sjoerd vertegenwoordigde ze de familie en de club. Femke haalde voor de tweede keer in een week een enorme hap van haar 300 meter tijd, die met 37:91 nu ruim onder de 40 seconden is gekomen en daarmee werd zij vijfde. Ook Sjoerd wist voor de tweede keer in een week een tijd te verbeteren: de 1000 meter nu met maar liefst vijf seconden! Hij werd tiende.

Broer en zus Van der Vlugt deden ook goede zaken. Voor Diemer was er zelfs een medaille weggelegd. Hij verbeterde zijn 300 meter tijd met 1,5 seconde (!) en werd derde bij de jongens C.

Willemijn haalde ruim 2 seconden van haar 500 meter tijd af (48:72) en zelfs meer dan 6 seconden van haar 1000 meter tijd. Na 1:39:37 kwam ze over de finish. En daarmee werd ze vierde. Dat is altijd een vervelende plek, maar met zulke pr’s is het wel duidelijk dat ze prima gereden heeft!

Bij de pupillen B reden Jesse Dunbavand en Tirza Sandu. Voor Jesse was het zijn tweede interclub en alweer ver van huis, maar ’t was de moeite waard. Hij verbeterde zijn tijd op de 500 meter met ruim 2,5 seconde en op de 300 meter met ruim een halve seconde. Goed voor een zevende plaats.

Voor Tirza was dit de eerste serieuze wedstrijd na een maand gedwongen rust vanwege een gescheurde enkelband. Maar … na twee weken voorzichtig trainen en met een door de fysiotherapeut goed ingetapete enkel lukte het om twee pr’s te rijden én derde te worden!

De wisseltrofee werd gewonnen door De Scheuvellopers uit Assen, maar alle rijders kregen een vaantje als aandenken aan deze spannende interclub.

Na afloop gingen de rijders en coach Marja op de foto. Helaas waren Linde, Thijs en Jesse al op weg naar huis, maar de jongste Van der Vlugt wilde wel met zijn broer en zus op de foto.

De hele uitslag staat hier.