HCA heeft twee vertrouwenscontactpersonen: Eva Teijsse en Wessel Veelenturf. Zij hebben deelgenomen aan de cursus Vertrouwenscontactpersoon van NOC*NSF.

Bij één van hen kun je altijd terecht als je binnen onze vereniging te maken krijgt met grensoverschrijdend gedrag en hierover met iemand wilt praten. Dit geldt ook voor ouders die met ons in contact willen komen. Het gaat om seksuele intimidatie, agressie en geweld, treiteren en pesten, discriminatie, intimidatie en andere ongewenste omgangsvormen. Je gesprek met Eva of Wessel is vertrouwelijk.

Eva en Wessel maken géén deel uit van het bestuur.

Als je een vertrouwelijk gesprek wilt voeren met Eva of Wessel, mail dan hoe we je kunnen bereiken. Je hoeft verder alleen maar te vermelden dat je een vertrouwelijk gesprek wilt. Vervolgens neemt Eva of Wessel contact met je op. Je kunt dan je verhaal kwijt en er wordt samen met jou besproken welke vervolgstappen eventueel kunnen worden genomen.

Eva Teijsen

Mag ik me even voorstellen? Ik ben Eva Teijsse (1946) en ben woonachtig in het Oostelijk Havengebied.

Ik heb gewerkt als lerares basisonderwijs, auteur van lesmethoden Nederlands en projectleider examenontwikkeling Nederlands voor verschillende onderwijsniveaus. Nu ben ik gepensioneerd, maar ik maak nog steeds opgaven voor de Eindtoets Basisonderwijs van het Cito.

Sinds de jaren ’90 schaats ik met veel plezier bij HCA. In het begin heb ik nog wedstrijden gereden, maar de laatste jaren schaats ik vooral voor de gezelligheid en natuurlijk ook, omdat je dan lekker in beweging bent in de buitenlucht. In de loop van de tijd ben ik als vrijwilliger betrokken geraakt bij HCA: ik help bij de 111 ronden.

En dan nu vertrouwenscontactpersoon, een functie waarover ik verschillende HCA’ers hoorde zeggen: “Is dat nodig bij HCA?” Ik hoop natuurlijk van niet, maar we weten allemaal dat grensoverschrijdend gedrag overal kan voorkomen, ook waar je het niet verwacht. Daarom ben ik blij dat het bestuur heeft besloten twee vertrouwenscontactpersonen aan te stellen.

Als je behoefte hebt aan een vertrouwelijk gesprek, aarzel dan niet en mail me dan, ook als je twijfelt of je deze stap wel zal zetten. Het is fijn als er iemand naar je luistert en samen kunnen we bepalen wat je verder kunt doen.

Ik ben direct te bereiken via eva@sv-hca.nl

Wessel Veelenturf

Beste schaatsliefhebbers, afgelopen jaar werd ik benaderd om vertrouwenscontactpersoon te worden voor de HCA. De schaatsvereniging waar ik in het verleden met veel plezier heb geschaatst en waar ik graag nog iets voor terug doe.

Ik zal me even kort voorstellen: Ik ben dus Wessel Veelenturf, ik woon in Diemen en werk als rechercheur bij de politie in Amsterdam. Vanaf mij 8ste tot mijn 26ste heb ik fanatiek geschaatst. Vanaf mijn 14e heb ik in diverse selecties mogen schaatsten en uiteindelijk heeft een zware blessure tijdens het zaalvoetballen, mij gedwongen om definitief te stoppen met schaatsen.

Als vertrouwenscontactpersoon hoop ik dat jullie mij eigenlijk niet nodig hebben omdat alles binnen de vereniging goed verloopt. Mocht je toch met me willen spreken dan kan dat uiteraard. Geen probleem is mij te gek en ik zal altijd naar jullie luisteren en jullie altijd zo goed mogelijk helpen.

Ik ben direct te bereiken via wessel@sv-hca.nl