Start zomerseizoen 2018

Droogtraining

Door Albert Gerritsen.  Beste leden van de HCA, Onze rustmaand zit er weer op, we ontwaken uit onze zomerslaap en vanaf 7 mei barst het trainen weer los. Ieder daarbij op zijn eigen wijze en tempo zoals het hoort.

START VAN HET ZOMERSEIZOEN: DE TRAININGEN
We beginnen zoals gezegd op maandag 7 mei bij de ons bekende Jaap Edenbaan: looptraining, schaatsoefeningen etc. De start is om 19.00 uur.
Dit jaar is de baan op maandag, dinsdag en donderdag open voor trainingen. Ook de Jaap is open op die dagen en u kunt na afloop dus een kopje koffie, fris of een biertje nuttigen en op uw gemak de training evalueren.
We kunnen onze spullen ook daar onder toezicht achterlaten.

Woensdag 9 mei is dan onze eerste vertrouwde looptraining vanaf de kop van de Bosbaan. Start ook 19.00 uur.
U kunt o.l.v. Henk Veen meelopen bij de groep. Wanneer het erg druk wordt met HCA leden, zullen wij uiteraard een 2e trainer regelen.

De skeelertraining die we bij Baambrugge deden op de dinsdag hebben we voorlopig gestopt. De animo is soms niet zodanig, dat er een leuke groep gezamenlijk kan trainen. Wij als HCA willen dat best, maar dan zullen de leden ook moeten komen!!!
Gelukkig of helaas (U kunt dit zelf invullen.) zijn veel van onze jeugdleden opgenomen in de C-selecties, JE-selectie en Baanselectie.
Maar kom op overige junioren, (neo-)senioren en masters; een skeelertraining in Baambrugge is best gezellig en goed voor de beweging!!

Laat weten als u het jammer vindt dat de skeelertraining stopt. We starten zo opnieuw op!!

Even nog wat meer data op een rijtje.

7 mei Start training Jaap Edenbaan 19.00 uur.

9 mei Start training Bosbaan 19.00 uur

7 juni Jaarvergadering in de Poelster 20.00 uur.

VERTROUWENSPERSOON:
U vindt de beide vertrouwenspersonen Eva Teijsse en Wessel Veelenturf op onze site terug onder dit hoofdje. Zij volgen in het kader van deze taak op 2 juni a.s. de cursus Vertrouwenspersoon van het NOC/NSF. Natuurlijk hopen we en gaan we er vanuit dat het nooit nodig zal zijn, maar mocht er binnen de vereniging sprake zijn van grensoverschrijdend gedrag en u wilt daar met een onafhankelijk persoon over van gedachten wisselen, dan is dat altijd mogelijk. We bedanken Eva en Wessel hartelijk dat ze deze taak op zich hebben willen nemen.

OPRICHTING BGA
Het bestuur is ook binnen de baancommissie aanwezig bij de oprichting van de Baan Amsterdam, nu het Gewest hier tussenuit zal vallen. Er is hierover al een vergadering gehouden in Boven Nul en alle verenigingen zijn daar geïnformeerd.
Met name Bart Postma moeten we als HCA bedanken voor zijn tomeloze inzet en aanpak in deze moeilijke materie, maar ook Henk Portengen en Kees Schrama hebben hier een fors steentje bijgedragen.
Uiteindelijk zijn alle zaken met een (vrijwilligers)groep die op dit gebied vanuit hun werk kennis van zaken hebben, nogmaals doorgenomen. Namens de HCA was ons lid Klaas Luijten hierbij betrokken. Klaas, bedankt voor je inzet.

We houden u van de volgende stappen uiteraard op de hoogte.

Noteert u ook vast:

5 oktober bijeenkomst met de HCA vrijwilligers in de JAAP

13 oktober opening Jaap Edenbaan.

9 november de 111 ronden van de HCA

We gaan tevens ergens in november de Willem Augustin Bokaal (interclub) verrijden; die datum wordt gepubliceerd wanneer de gewestelijke en baankalenders rond zijn.

Met vriendelijke groeten en uiteraard tot ziens op één van de trainingsmomenten,

Albert Gerritsen, voorzitter.

Ilpendam, 26 april 2018