Schaatsen: “Dat heerlijke gevoel van glijden op het ijs!”

schaatsen_groep_Marja_2011

schaatsen_groep_Marja_2011Hoe denkt ‘de jeugd’ over schaatsen? Wat vinden jonge HCA’ers het leukste aan schaatsen? Wat was voor hen het hoogtepunt van het afgelopen seizoen en wat is hun grootste wens voor het seizoen 2011/2012?

We vroegen het aan schaatsers van de trainingsgroep van Marja van Leenders. Acht schaatsers gaven hun mening.

Anna_van_den_BosAnna van den Bos (seizoen 2010/11 pupil D)

Het leukste aan schaatsen vind ik de trainingen en de interclubs. Ik vond het hoogtepunt van het seizoen dat ik uitgenodigd werd voor meerdere interclubs, omdat je daar tegen meerdere clubs rijdt. Voor volgend jaar hoop ik dat ik weer naar Grefrath mag.

sam_stijns_bisschopsSam Stijns Bisschops (seizoen 2010/11 pupil D)

Het leukste aan schaatsen vind ik trainen met Marja en het winnen van prijzen tijdens wedstrijden.Voor mij was het hoogtepunt van het seizoen het winnen van het Amsterdams kampioenschap, omdat dat heel erg spannend was. Mijn grootste wens voor volgend jaar is dat ik nog beter word dan vorig jaar… en dat ik evenveel plezier heb tijdens de schaatslessen.

Serge_YoroSerge Yoro (seizoen 2010/11 pupil C)

Het leukste aan schaatsen vind ik de wedstrijden, omdat je dan tot het uiterste gaat.Het hoogtepunt dit jaar was dat ik mee mocht doen met het NK in Groningen waar ik 15e werd.Volgend jaar wil ik graag bij de eerste 10 eindigen bij het NK, al is het maar op 1 afstand.

Kristie_van_LeestKristie van Leest (Seizoen 2010/11 pupil B)

Wat ik het leukste vind aan schaatsen is dat we wedstrijden rijden op verschillende banen. En het trainen is gewoon gezellig. Het hoogtepunt van het afgelopen seizoen vond ik de uitnodigingen voor  interclub-wedstrijden op andere banen. Mijn grootste wens voor het volgende seizoen is dat ik een uitnodiging te krijgen voor de C-selectie. Ik hoop dat ik dan aan het NK Kortebaan en het NK marathon mee mag doen.

Jelle_de_BoerJelle de Boer (seizoen 2010/11 pupil B)

Het leukste aan het schaatsen vind ik de snelheid, de gezelligheid en de wedstrijden. Het afgelopen seizoen hadden we een heel gezellig trainingsgroepje met een erg leuke trainster. Dat maakt het schaatsen ook leuk. Het hoogtepunt van het afgelopen schaatsseizoen was dat ik dit jaar ging trainen bij HCA en dat ik daardoor zoveel progressie heb gemaakt. Meer dan ik zelf verwachtte, want het seizoen ervoor was ik nog niet zo heel goed. En dit seizoen met extra trainen ging heel goed. Mijn  grootste wens voor volgend seizoen is dat ik weer progressie maak en dat het weer een erg gezellig seizoen wordt bij de C-selectie.

Hanno_DahmenHanno Dahmen (seizoen 2010/11 pupil A)

Het leukste aan schaatsen vind ik het heerlijke gevoel van het glijden op het ijs. Het hoogtepunt van het afgelopen seizoen was voor mij dat ik gewestelijk kampioen marathon werd bij de jongenspupillen A. Dat had ik niet verwacht. Mijn grootste wens voor het volgend schaatsseizoen is dat ik veel plezier houd in het schaatsen en ook nog veel vooruitgang boek.

Dijs_de_NeelingDijs de Neeling (seizoen 2010/11 junior C)

Ik vind een heleboel dingen leuk aan schaatsen: de snelheid, de beweging en het voldane gevoel als je heel hard je best hebt gedaan.De clubkampioenschappen vond ik het hoogtepunt van mijn seizoen, omdat ik toen veel harder reed dan ik ooit had gedaan, terwijl het eigenlijk niet zo ontzettend goed ging. Volgend seizoen wil ik mezelf nog heel veel keer verbeteren en ook meer wedstrijden en verschillende afstanden gaan rijden.

Titus_de_HaasTitus de Haas (seizoen 2010/11 junior C)

Het afgelopen schaatsseizoen is zoals ook in de voorgaande jaren erg leuk verlopen. Ik heb enorm veel plezier gehad met de interclubs die ik gereden heb in Haarlem en Hoorn. Ik denk dat ik dat wel één van de leukste dingen van het seizoen heb gevonden. Natuurlijk waren de trainingen van Marja en Danielle ook geweldig. Ik vind schaatsen een erg leuke sport, omdat je jezelf kan blijven verbeteren en het gezellig is met de rest van je trainingsgroepje. Bij Marja hadden we een ontzettend gezellige groep met jongens en meisjes die het leuk vinden om te schaatsen en daarom ook goed mee deden. Een grote wens voor mij voor volgend seizoen is om weer lekker veel wedstrijden te blijven rijden en als het even kan natuurlijk weer goede tijden te rijden. Ik hoop dat ik weer in een leuk groepje kom en de trainingen weer even leuk worden als vorig jaar.

Foto © Rogier Koopman