4x 1.5u-koppelkoers onder zware omstandigheden

groep udo
Zondagavond 24 februari werd door 25 teams de 4×1.5u-kgroep udooppelkoers gereden. Anderhalf uur lang proberen vier schaatsers zoveel mogelijk ronden te rijden. De aflossing gebeurt door elkaar in schaatszit af te duwen, meestal na 2 of 1 ronde(n). Het werd een zware wedstrijd omdat er vanwege de sneeuwval niet gedweild kon worden en de noord-oostenwind de rijders extra liet zwoegen.

Er deden drie teams met HCA-ers mee, verder waren er meerdere combinatie-teams met een HCA-lid erin.

De winnaars, een team van Skits jongens in Loon-pakken, behaalden 163 ronden. Voor de uitslag zie site Baancommissie

Veel dank aan de 30 rondentellers en juryleden!

Op foto 1 Team 4 bestaande uit Rene Kaptijn, Rene Dodeman, Udo Meijer en Thad vd Bruggen. Ze reden 142 ronden. Let op de waanzinnige mutsen gekocht door supporter Simon Salomé voor de teamgeest en herkenbaarheid.

De jongste groep bestaande uit Anne-Linde Paans, Sabine Opzeeland, Iris Gimpel en Yvonne Dodeman volbrachten 124 ronden:
groep iris

De meeste ronden van de HCA’-teams ,150, reden Kees Hooft, Philip v Aerssen, Robbert Holstein en Werner Vervaet in hun Skate4Air-pakken:
groep hooft

Na afloop werd de wedstrijd nog geëvalueerd in de Skeeve Skaes onder het genot ven een drankje:
skeeve skaes evaluatie

En als toetje nogmaals de vier waanzinige ‘mutsen’:
waanzinnge mutsen