Marathon C2, C3 en dames, wedstrijd nummer 5, de worstenwedstrijd

130109 Marathon 5 Sk4Air

130109 Marathon 5 Sk4AirDe vijfde marathonwedstrijd van het seizoen was de traditionele jaarlijkse worstenwedstrijd waarbij de top 10 van iedere wedstrijd naar huis gaat met een echte France Limousin rookworst van slagerij Poldervaart uit Amsterdam Oost. Het vizier stond bij de Skate4Air ploeg dus op scherp, er was vanavond wat te winnen!

Allereerst kwam Karine Onderwater in het zwartgele strijdtenue de baan op. In pas haar tweede wedstrijd in de Dames 2 categorie eindigde zij op een verdienstelijke 6e plaats (in een peloton van 34 dames). De eerste worst was binnen!

Vervolgens waagden de C3-mannen zich aan hun 25 ronden. Werner voelde zich sterk en ging al in de eerste rondjes aan de boom schudden. Even leek jeugdige overmoed hem te doen breken, maar hij herstelde zich sterk en bereikte een 4e plaats in de eindsprint. Een eerste podiumplek lijkt een kwestie van tijd. Bram finishte als 8e en zo mocht ook hij het thuisfront verblijden met een ambachtelijke worst!

Nadat de zamboni’s hun werk hadden gedaan was het de beurt aan de C2-mannen. Op het gladde ijs werd het een snelle wedstrijd. Na een ronde of 15 ging Philip met de nieuwe Skate4Air aanwinst Suzanne Mulder in de aanval. Dat de ploegentactiek nog niet helemaal gesmeerd loopt, bleek een paar ronden later toen uitgerekend Kees (ondanks het fluitje van coach Rutger) het gat dichtreed met het peloton in zijn kielzog. Kees ging vervolgens zelf op avontuur met drie medevluchters. Helaas was hij er zo op gefocust het peloton op een ronde te zetten, dat de bel voor de laatste ronde als een totale verrassing kwam en de overwinning buiten bereik bleef. Hiermee bleek weer eens dat het rondebord Kees’ grootste concurrent is, waardoor met nog vier wedstrijden te gaan de tijd begint te dringen voor de eerste Skate4Air-overwinning. Al zal het aan zijn strijdlust niet liggen! In het peloton voelde Philip zich ijzersterk en kon met nog vijf ronden te rijden voor de tweede keer een aanval plaatsen. Hij reed met twee anderen weg en finishte nog vlak voor het peloton als 7e. Houke wist een puntje bij elkaar te sprokkelen met een 15e plek in de pelotonsprint, Suzanne eindigde na een strijdlustige wedstrijd op een ondankbare 16e plaats. Voor de 3 R’s (Robert, Robbert en Rogier) duurde de wedstrijd dit keer twee rondjes te lang. Dat kan over twee weken worden rechtgezet.

Al met al een geslaagde avond waarbij Skate4Air zich regelmatig in de kijker heeft gereden, wat ook bij de speaker niet onopgemerkt bleef. En de eindscore: 5 worsten!