Jouke gebroken als 3e over de streep bij Alternatieve Elfstedentocht

Jouke valt na finish

Jouke valt na finish“Van alle barre Alternatieve Elfstedentochten die ooit op de Weissensee zijn verreden, gaat de editie van 2013 de boeken in als de zwaarste ooit.” Zo begint het verslag op schaatsen.nl. Je zou zeggen: “Kat in het bakkie voor onze bikkel Jouke Hoogeveen”. Maar zelf voor hem was het te erg. Hij kwam weliswaar als 3e over de finish na winnaar Simon Schouten en Frank Vreugdehil, maar daarvoor had hij verschrikkelijk moeten afzien.

Eric Korver op Schaatsen.nl: “Het waren hartverscheurende taferelen achter de streep.

Volwassen mannen, stoere kerels, vielen huilend in de armen van iedereen die ze maar wilde opvangen. Jouke Hoogeveen, winnaar in helse wedstrijden op Zweeds natuurijs, was niet meer dan een zielig hoopje ellende. Pijn en totale uitputting tekenden zijn gezicht, waar de tranen vrijuit rolden.”  Maar een bikkel is en blijft het natuurlijk. Lees hier het uitgebreide verslag van deze monstertocht.