Gewestelijk Kampioenschap Marathon

Het is geen van de HCA-ers gelukt om woensdag 30 november marathonkampioen van het Gewest Noord-Holland te worden. Yoeri Lissenberg was er met een tweede plaats wel heel dicht bij. Jouke Hoogeveen werd 35e, Tonny van Vliet eindigde op de 40e plaats. Bij de Dames eindigde Femke Roemer als 25e. In de mooie wedstrijd bij de Masters gleed Jan Hubert als 6e over de finish. Ron Hugtenburg (25e) en Harco Haagsma (31e) eindigden in het peloton.
Uitslag
Foto’s
Henk Veen spreekt van mooie wedstrijden met een flinke bezetting (45 Dames, 75 Heren en 65 Masters), terechte winnaars, goed ijs en goedgezinde weergoden. Er werd hard gereden met veel ontsnappingen waarvan de enkele honderden toeschouwers hebben genoten.
Na diverse ontsnappingen die teniet werden gedaan, kon bij de Heren halverwege de wedstrijd een groep van acht wegblijven en een ronde voorsprong nemen.
De laatste tien ronden wisten Yoeri Lissenberg en Joost Vink een meter of zestig voorsprong vast te houden, en moest Yoeri het in de eindsprint afleggen.
Ook bij de Masters was het een spel van ontsnappen en weer teruggepakt worden.
Zonder de de medewerkers en directie van de Jaap Edenbaan, het Gewestelijk Bestuur en de Gewestelijke Technische Commissie en de Baancommissie, de wedstrijdleiding en de jury, en de bereidwilligheid van de verenigingen om de trainingen te verschuiven, was dit kampioenschap niet mogelijk geweest.