Skeelerwedstrijd Baambrugge marathonmasters 2 en 3 op 30 augustus a.s.

Uitnodiging_skeelerwedstrijd_Baambrugge_001

Van IJsclub Baambrugge ontvingen we de volgende uitnodiging:

Skeeler uitdaging voor schaatsmasters 2 en 3

Na de het succes van de KPN Baancompetitie Skeelerwedstrijd op de 200 meter skeelerbaan in Baambrugge stelt IJsclub Baambrugge de Amsterdamse marathonschaatsmasters in de gelegenheid kennis te maken met de inline skeelersport op haar skeelerbaan. Op dinsdagavond 16 en 23 augustus is er een vrije skeelertraining voor de Amsterdamse marathonschaatsmasters 2 en 3. Die avonden kunt u kennis maken met skeeleren op een 200 meter skeelerbaan. Vervolgens worden voor deze masters op dinsdagavond 30 augustus afvalwedstrijden georganiseerd.

De afvalwedstrijden gaan over 500 meter waarbij 4 of 5 deelnemers tegelijk van start gaan en de nummers 1 en 2 na 500 meter overgaan naar de volgende ‘finale’-ronden. De afvallers gaan naar de ‘kleine finale’.

Uitdaging

Dat moet een unieke uitdaging zijn voor de marathonmasters: Hoe staat het met de conditie? Hoe komt dat tot uiting op de skeelerbaan?

Om deel te nemen aan de trainingen en wedstrijden is het dragen van helm en knie- en polsbeschermers een must. MAYLAPS heeft toegezegd aanwezig te zijn om te experimenteren met haar systeem van rondentijden registratie. Neem dus je marathontransponder mee om jouw rondetijden te registeren.

Alle avonden is het clubgebouw van IJsclub Baambrugge geopend en bij de invallende duisternis (rond 20.45 uur) wordt de baanverlichting aan gedaan. Op 16 augustus is het clubgebouw echter vanaf 20.30 uur in gebruik door derden. Het is raadzaam die avond vroeg te trainen. Tot slot is belangrijk om te weten dat de Baambrugse skeelerbaan in de regel vrij snel droog is na een regenbui. Vaak kan er na een lokaal buitje alweer na 20 minuten op een droge baan geskeelerd worden.

Masters jullie zijn welkom, trek de skeelers aan en ga de uitdaging aan en beleef het skeelerspektakel op een 200 meter baan.

Adres skeelerbaan: IJsbaan 6, 1396 LD Baambrugge

Parkeren: parkeerterrein Café De Punt aan de Rijksstraatweg

Namens het bestuur van IJsclub Baambrugge: Dirk de Groot, voorzitter IJsclub Baambrugge

Site: www.ijsclubbaambrugge.nl