Deelname

Leden met een wedstrijdlicentie kunnen meedoen met de baanmarathons. Afhankelijk van je categorie rijd je acht tot tien marathons per seizoen. 40-plussers rijden bij de Masters in de categorie M1, M2, M3 of M4. De Masters rijden tussen de 25 en 50 ronden. Heren tot 40 rijden in de C1/B, de C2 of de C3. Zij rijden tussen de 25 en 75 ronden. De dames rijden in de D1 of de D2. De dames rijden 20 respectievelijk 30 ronden. Indeling in een precieze categorie gebeurt op grond van een schatting van wat je kunt. Na 1 of 2 wedstrijden kan de categorie worden aangepast.

Je kunt je aanmelden voor het nieuwe seizoen via het inschrijfformulier van de baancommissie Amsterdam. De kosten zijn 15 euro. Bij de eerste wedstrijd ontvang je een vast beennummer dat je duidelijk zichtbaar voor de jury op je rechterdijbeen moet dragen. Ook is het uiterst belangrijk dat je een transponder draagt (kopen bij Mylaps) met correct ingevoerde informatie. Op basis van beennummer en transponder wordt de uitslag bepaald. De winnaar krijgt 10 punten, nummer 2 krijgt 9 punten, nummer 8 krijgt 8 punten, enzovoort … Na de laatste marathon wordt de einduitslag bepaald.

Bij elke wedstrijd ontvangt de winnaar een bos bloemen. Rond sinterklaas en kerst is er voor de eerste twee een banketletter- of staaf. Een speciale wedstrijd is de rookworstenwedstrijd waarbij de eerste tien een rookworst ontvangen. Aan het eind van de competitie krijgen de eerste tien van het eindklassement een beker uitgereikt.

Klik hier voor meer informatie.