Voor het eerst een pupillenwedstrijd rijden

DSCF3216-instructie hulpstarter

DSCF3216-instructie hulpstarterOp woensdagmiddag is er regelmatig de mogelijkheid voor pupillen om een wedstrijd te rijden. Via de website kan je via de kalender links voor deze wedstrijden inschrijven. Op woensdag 6 november hadden 13 HCA pupillen van deze mogelijkheid gebruik gemaakt om eens te kijken of de trainingen al een beetje vruchten af gingen werpen.

Anouk finisht op 100 mEr waren een aantal kinderen bij die dit jaar voor het eerst op wedstrijdschaatsen zitten. Anouk van Leest (pupil D) reed haar tweede wedstrijd. Ze vond dat het ijs, ondanks het regenachtige weer, best goed gleed en dat was te merken aan haar tijden! Ze verbeterde twee maal haar persoonlijke record (PR) op de 300 meter; eerst reed ze 38.09 en even later reed ze nog sneller want toen finishte ze al in 37.88 seconden!

Dido van startDido van Veen (pupil B) reed voor het eerst een wedstrijd. Ze reed de 100 meter in 13.9 seconden en de 300 meter in 37.32 seconden.

Tiberius van start

Tiberius Wildeboer (pupil B) reed ook voor het eerst en finishte in op de 100 meter in 14.37 en op de 300 meter in 40.67 seconden.

Joep de Kruif (pupil C) reed vandaag zijn tweede wedstrijd. Hij reed op de 100 meter 14.18 sec.  en op de 300 meter 38.67 sec. en dat was twee keer een PR.

Jet van Ommeren (pupil A) rijdt al voor het tweede jaar bij HCA. Ondanks de regen reed ze vandaag een hele mooie tijd op de 300 meter nl 38.25 sec (PR) en op de 500 meter 102.18 sec (PR). Hille Steenhuis (pupil B) reed een PR op de 500 meter; 100.79 sec. Nog even aanzetten en ze duikt onder de magische grens van de minuut!

Quinty en Tom aan startDe meeste meer ervaren kinderen reden vandaag geen PR’s omdat het weer voor hen toch een beetje een nadeel was. Jordi van Wijnbergen, zus Quinty van Wijnbergen, Yael Prenger, Femke de Boer, Tirza Sandu, Tom Jonkmans en Anna van den Bos reden stuk voor stuk prima wedstrijden onder deze omstandigheden.

Quinty en Tom aan de start