Uitstekende prestaties van Yael Prenger en Mats Siemons bij NK Supersprint 2018

Door Albert Gerritsen: Afgelopen weekend was het NK supersprint 2018 in Groningen. Het was ook hier dat de HCA-junioren C Yael Prenger en Mats Siemons van zich deden spreken, net als ervoor bij het NK allround. Het is een geweldig leuk toernooi dat weet ik nog van vroeger. Yael eindigde, bij de meisjes, zelfs op alle afstanden en dus ook in het klassement als 1e. Mats Siemons, bij de jongens, werd netjes 3e in het eindklassement met een 4e, 5e, 2e en 3e plaats. En dat niet alleen: zowel Yael (300m: 26.78, evenaring) als Mats (100m: 10.80; 300m: 25.13) reden clubrecords. Het zou mooi zijn als deze HCA-junioren later kunnen zorgen voor sprintsuccessen bij de senioren.

Bij de andere categorieën B- en A-junioren zag ik geen bekende namen voorbijkomen. Dat is toch jammer, want het is een leuke wedstrijd om te rijden en heel goed voor de sprint. En zeker bij de dames is dat wel nodig de komende jaren, want de successen van Margot, Annette, Laurine en Thijsje zijn alweer een tijd geleden en opvolging heeft zich nog niet echt aangediend, maar wie weet???

Yael en Mats, succes in de verdere eindfase dit seizoen en wie weet zien we de kampioenen wel op onze HCA-clubkampioenschappen in actie!

Uitslagen Dames NK Supersprint 2018

Uitslagen Heren NK Supersprint 2018