Nationale Kampioenschappen voor Annette en Boris

Annette Gerritsen: "Dit is waardeloos" • foto Neeke SmitMeteen na de kerstdagen komen twee HCA-toppers van de Langebaan in actie. Op 27 en 28 december vindt in Heerenveen het NK Sprint plaats. Annette Gerritsen viert daar, na haar blessure, haar rentree. Op Twitter schrijft ze dat in een wedstrijd van het afgelopen weekend het gevoel er was, maar dat er nog wel wat verbeterpuntjes waren. Tijden op de 500 en 1000 m waren: 39,14 en 1.18,84. Voor Annette is het NK zeer belangrijk, want een plaats bij de eerste vier geeft recht op een ticket WK Sprint. Daarnaast wil ze natuurlijk haar NK-titel van vorig jaar verdedigen. Boris Kusmirak komt in actie op het NK Allround, ook in Heerenveen, maar dan van 27 t/m 29 december. Plaatsing voor het EK Allround zal voor hem te hoog gegrepen zijn. Maar wellicht zitten er verbeteringen van persoonlijke records in en een mooie plaats in de einduitslag. Veel succes beiden! We blijven jullie volgen en horen graag (via Twitter?) hoe jullie de NK’s ervaren hebben.