HCA wint Willem Augustinbokaal

AlbertGerritsen_overhandigt_WA-bokaal2012_aan_HCA-UdoMeijer

AlbertGerritsen_overhandigt_WA-bokaal2012_aan_HCA-UdoMeijerZaterdag 14 januari jl. vond weer de jaarlijkse interclub van HCA om de Willem Augustijnbokaal plaats. Er deden 11 clubs uit het hele land mee en een gelegenheidsteam onder de naam van gewest NH-U, met ook HCA’ers. De HCA-vertegenwoordigers deden het zo goed dat HCA de eigen bokaal mee naar huis mocht nemen. HCA verzamelde over drie afstanden 198 punten, tweede werd STV De Lekstreek met 187 punten en derde IJsclub Haarlem met 171 punten. Het gelegenheidsteam van het gewest NH-U werd vierde met 142 punten.

MaartenvdHauw_1e_WillemAugustijnbokaal2012

Voor HCA reden de pupillen A Kristie van Leest (4e) en Jochem van Lith (2e), de junioren C Myrte Sandu (1e) en  Hanno Dahmen (1e), de junioren B Jip van den Bos (1e) en Wouter van der Hauw (5e), de junioren A Renata Velthuijsen (gastrijder, 3e) en Floris van Lith (3e), en de senioren Astrid Janssen (9e) en Maarten van der Hauw (1e).

HCA_wint_WillemAugustijnbokaal2012

medaille_WA-bokaal2012

De HCA’ers in het team NH-U deden het ook goed. Verschillende rijders scherpten hun PR aan. Pupil A Rutger Vries (10e) reed PR’s op de 500 en 1000m, junioren Pleuntje van Lith (2e) en Titus de Haas (4e) reden respectievelijk een PR op de 1000m en een PR op de 1500m , junior B Tessa Mokveld (10e) reed PR’s op de 500 en 1500m. Junior B Joost van Beusichem werd 8e en senior Abel van Schootemeijer werd 7e.

Zie voor de uitslagen: https://sv-hca.nl/index.php?option=com_wrapper&view