Amsterdamse langebaan-selecties verbeteren hun (shorttrack) bocht

AMSTERDAM – Afgelopen zaterdag hebben de langebaanselecties van Amsterdam de aftrap gehad van het shorttracken in de Jaap Edenhal. In september en oktober is het nu mogelijk voor de selectieleden om hun bochttechniek bij te schaven door shorttracken.
De wens om de bochttechniek te perfectioneren door te shorttracken is er bij de verschillende langebaan-selecties van Amsterdam al lang. De rijders en trainers zijn enthousiast geworden door een gastles shorttrack die zij een jaar eerder kregen bij de Jaap Eden vereniging. Na de clinics ‘Bochtentechniek’ van de KNSB, besloten de trainers dat de selecties ook moesten shorttracken.
Het idee om de twee maanden iedere zaterdag te gaan shorttracken was positief ontvangen door de Baancommissie Amsterdam en de Jaap Edenbaan. Door samenwerking met  alle partijen is het uiteindelijk gelukt het plan te verwezenlijken.
De Amsterdamse selecties maken bij deze trainingen gebruik van shorttrackmateriaal van de KNSB.