Spannende Vikingrace voor Anna van den Bos

20130316 vikingrace - 176 2

20130316 vikingrace - 176 2B-pupil Anna van den Bos heeft de spanning er goed ingehouden bij de Vikingrace. Na drie afstanden stond ze tot op de honderdste seconde gelijk met de Tilburgse Maud Lugters. Beide meisjes waren de Nederlandse vertegenwoordigers tijdens de 25e Vikingrace in de leeftijdscategorie meisjes 11 jaar.

De jongste deelnemers aan het toernooi hadden 4x een 500 meter op het programma staan. Om beurten behaalden Anna en Maud de ritzege waarbij ze beiden hun oude PR’s al op de eerste 500 meter aan stukken reden.  Het feit dat de stand precies gelijk was bij het ingaan van de laatste rit maakte de strijd voor publiek en deelneemsters extra spannend. Maud Lugters ging er uiteindelijk met de eindzege  vandoor door een zeer knappe 43.73 sec te klokken. Anna eindigde hierdoor als tweede in het eindklassement, en de Duitse Kirsakal Pia-Leonie eindigde op de derde plaats.

Buiten de wedstrijd om vermaakten de rijders zich ook prima. Het was zoals de voorzitter van van de organiserende club STG Rutten aangaf in zijn voorwoord; “Dit toernooi biedt een unieke kans om contacten te leggen”. Tussen de wedstrijden door heerste er een ontspannen gezellige sfeer in Thialf waarbij vele vriendschappen gesloten werden.
Penningmeester van HCA Joke Wittenberg boodt maar liefst 7 rijders (waaronder Anna) onderdak aan tijdens het toernooi.

kijk ook op; artikel schaatsen.nl
                 site Vikingrace