Selectiewedstrijden NK Allround Junioren

Frerik_Scheffer

Frerik_SchefferBij de eerste selectiewedstrijden voor het NK allround junioren die op 8 januari werden gehouden konden C-junior Levi Tindal en A-junior Maarten van der Hauw zich niet plaatsen voor de landelijke selectiewedstrijd. Ook bij de B-Junioren was de concurrentie erg groot voor Frerik Scheffer en Floris van Lith.

De 500m van Frerik was heel goed, en zijn 3000m was voortreffelijk. Hij reed meer dan 5 seconden sneller dan hij ooit had gereden. Dus alle kans om zich te plaatsen! Maar een val op de 1500m verstoorde het feestje van Frerik. Hopelijk komt hij in aanmerking voor één van de twee aanwijsplaatsen, waardoor hij toch wordt geplaatst voor de landelijke selectiewedstrijd in Haarlem op 22 januari a.s. Floris reed drie goede afstanden, maar niet goed genoeg om direct door te kunnen gaan. Hij is afhankelijk van afmelding van geplaatste rijders.