NK sprint 2021 Heerenveen

U heeft er ongetwijfeld ook naar gekeken als schaatsliefhebber.

Het Daikin NK sprint van afgelopen weekend.

Het was u als HCA-er misschien al opgevallen maar op de 8e plaats in het eindklassement staat daar “onze” Serge Yoro, zo zie je maar weer dat je met een dosis talent en vooral doorzettingsvermogen je ook vanuit Amsterdam nog ver kan komen.

Begonnen “rustig trainend” op de HCA (KNSB) club uren werd hij na een tijd gevraagd voor de C selectie van de Jaap Edenbaan, de ontwikkeling gaat dan goed en het vervolg was uiteraard na 2 jaar de Baanselectie.

De ontwikkeling gaat dan snel en het RTC was daarna de volgende stap hij had het “geluk” dat zijn verrichtingen werden opgemerkt door de ploeg van Jumbo Lotto waar ook Sicco Janmaat als coach nog steeds in de begeleidingsstaf actief is. Het resultaat was dit jaar een zeer verdienstelijk toernooi tijdens het Daikin NK sprint. Martin Hersman tipte zijn vertrekpunt ook aan in zijn commentaar en zo hebben we weer een voorbeeld dat je ook vanuit het Amsterdamse ver kunt komen in de schaatssport.

Klik hier om te zien hoe Serge weer een paar clubrecords aan diggelen reed!

Serge nog veel succes in de nabije toekomst en we blijven je uiteraard als HCA lid op de voet volgen.

Albert Gerritsen

Over Albert Gerritsen 64 Artikelen
Albert is een manus van alles en doet enorm veel vrijwilligerswerk. Naast voorzitter van de HCA doet hij hetzelfde bij de Baancommissie, de kampeervereniging "De Golfbreker" en blaast hij driftig mee in de locale fanfare.