Midlifecrisis?

Schaatsteam Ksyos

Het is bijna winter, eindelijk. Dat betekent dat we weer kunnen schaatsen. Althans, als je heel fanatiek bent. En dat ben ik sinds vorig seizoen een beetje en sinds deze zomer een boel. Mijn familie noemt het inmiddels een midlifecrisis, maar dan wel een hele gezonde. Geen motorfiets of minnares, maar zes keer per week trainen met allemaal twintigers in een ‘selectieteam’. Er zijn ergere dingen toch ?????

Vorig seizoen werd ik rond de kerst toegevoegd aan de Jaap Edenselectie, toen onder leiding van Wessel Ferwerda. Dat was leuk en ging lekker. Daarom werd mij aan het einde van het seizoen gevraagd of ik voor seizoen 2019-2020 wilde aansluiten bij het nieuwe team van trainers Maico Voets en Boy Kramer met allemaal Neo-senioren. Dat leek me meteen een leuk idee. Het grootste deel van deze groep jonge twintigers kende ik al van de Jaap Edenselectie.

En toen begon het…

Bas@Leeuwarden

Eind april kreeg ik de eerste trainingsschema’s toegestuurd. Zes keer per week trainen. Fietsen, hardlopen, krachttrainen, springen, elastieken, schaatsplanken, you name it! Het stond er allemaal op. We kwamen voor het eerst bij elkaar in Baambrugge voor de krachttraining. Een groep supergemotiveerde jongelui met twee trainers die duidelijk weten waar ze het over hebben. Ik kreeg er meteen zin in!

Naast het schaatsen heb ik heel erg leuk werk. Ik ben namelijk adjunct-directeur bij Ksyos (www.Ksyos.nl). Ksyos is een digitale zorginstelling. Wij zien dagelijks 1.500 patiënten in de wijk, dichtbij huis met hulp van onze geweldige artsen en paramedici. Wij geloven dat eerlijkheid, doorzettingsvermogen en samenwerken leidt tot een gelukkig en gezond leven. En dat is precies wat je nodig hebt om ook in het schaatsen mooie dingen te bereiken. Het idee ontstond om onze naam te verbinden aan de nieuwe schaatsploeg. En zo geschiedde. Schaatsteam Ksyos (@schaatsteamksyos) was geboren.

Afgelopen weekend stonden we voor het eerst weer met z’n allen op het ijs in Leeuwarden en het was geweldig. We werkten een loodzwaar trainingsprogramma af en reden daarna een wedstrijd. Onze nieuwe Ksyos pakken werden de dag voor vertrek door Eelko van Hyro sports bezorgd en de rijders waren enthousiast over het mooie ontwerp. We vallen lekker op, want de kleuren van Ksyos zijn oranje en magenta (roze)!

Een aantal HCA leden heb ik in Leeuwarden al gezien, de rest hoop ik weer te zien in goede gezondheid op het ijs van onze eigen vertrouwde Jaap Edenbaan in Amsterdam vanaf 12 oktober. Daarvoor gaan we met Schaatsteam Ksyos nog een weekje naar Inzell. Wij zijn klaar voor een superseizoen, jullie ook?

Over Bas van Nispen 11 Artikelen
Fanatieke master die nog altijd super tijden rijdt. Met een wow-stijl over de baan en brengt met groot enthousiasme de liefde voor de schaatssport over.