Even voorstellen … Sietske de Haan, wedstrijdsecretariaat etc

Sietske de Haan

Sietske de HaanTot een jaar of twee, drie, geleden was ik gewoon een van de moeders langs de kant van de ijsbaan bij de pupillenwedstrijden. Ik was er wel vaak, woensdagmiddag, zondagochtend, in Thialf, bij de clubavonden. Maar ja, wat wil je ook met twee schaatsende dochters.
‘Zonde van dat niks doen langs die baan’, moeten Marja en Gerrit van Leenders gedacht hebben en voor ik er erg in had zat ik met een stopwatch in mijn hand in de jurytoren.

Begin vorig seizoen heb ik een jurycursus gedaan. Leuk! En de elektronische tijdwaarneming er dan ook maar bij. Gelukkig met degelijke instructie van Bart Postma.

Toen kwam de vraag of ik iets in de jubileumcommissie wilde doen. Met Danielle Leijen, Herman Offerman, Fons Schouten en Udo Meijer hebben we geprobeerd van het 50-jarig bestaan voor ieder HCA-lid een gedenkwaardig feest van te maken. Dankzij de inzet en vakkennis van vormgever Astrid Janssen is er een prachtig jubileumboek verschenen met verhalen van oude en jonge HCA-leden. Misschien vind ik dat nog wel het leukste van al deze activiteiten, dat je andere mensen leert kennen met wie je dan iets moois maakt en die je vervolgens ‘in je netwerk hebt’ voor een volgende gelegenheid.

Komend seizoen geen commissies of jubileumboek, wel heb ik inmiddels het wedstrijdsecretariaat overgenomen van Erik Spronk. Ik ben dus in de jurytoren te vinden, of langs de baan, of via de mail (HCAwedstrijdsecretariaat@gmail.com). Oh ja, en tussendoor zal ik ook mijn dochters nog wat aanmoedigen.