Het nieuwe jaar 2018!

Albert Gerritsen (VZ)

Beste leden, Ja, het jaar 2018 is alweer een paar dagen oud maar de beste wensen dat kan nog net, ze zijn net zo gemeend als op de eerste dag … Ik hoop dat iedereen in goede gezondheid weer de nodige rondjes op onze Jaap Eden ijsbaan zal kunnen gaan rijden.

Het afgelopen jaar in het eerste deel van het jaar waren er geen beste ijsomstandigheden. Na een grootse renovatie van allerlei zaken in de zomer en net op tijd kon begin oktober aan de ijsvloer worden begonnen. Gelukkig weer ouderwets breed, nu alleen nog, ook via de baancommissie, blijven hameren op een (betere) ijsverzorging.

Ondertussen waren er allerlei discussie over een nieuwe ijsbaan: op welke plek moet hij komen en moet hij (weer) open, half of helemaal overdekt. Er is hieromtrent afgelopen maand ook gesproken met vertegenwoordigers van de gemeente en raadsleden.
Na die bewuste donderdag werd er niets meer vernomen van die kant en is er een radio-stilte; ik weet niet of ik dat als gunstig of ongunstig moet inschatten maar gelet op de huidige weertypes en de besluiten van andere banen om verder te overdekken binnen het Gewest, zou ik het wel weten.

HCA gaat gewoon 2018 in en heeft een druk schema in de maand januari tot en met maart.
2 januari stond de wekker al heel vroeg voor de interclub in Den Haag en sommige moesten nog uithijgen van de interclubs die we in december hebben mogen bezoeken.

Nu staat volgende week onze eigen interclub op het programma en deze keer willen wij hem iets meer richten op de jeugdcategorieën. Op dezelfde zaterdag 13 januari 2018 hebben we ook nog teams rijden in Hoorn en Enschede, het kan niet op.

En verder kunt u voor het eerste deel van dit jaar en laatste deel van dit seizoen de volgende data ook nog in uw agenda zetten:

13 januari interclub HCA
10 februari clubavond
14 februari recordwedstrijden Heerenveen
24 februari familieavond voor het hele gezin
10 maart clubavond
17 maart de hele avond HCA-clubkampioenschappen !!

En we hebben via Bart Postma nog een uitnodiging voor de Kees Jongert Bokaal op de baan van Haarlem binnen. Voor deze goed gevulde avond van pupillen tot masters gaat ons wedstrijdsecretariaat eerdaags aan de slag. De datum is 17 februari dus er is nog even tijd.

We zijn als vereniging blij dat er zoveel mogelijkheden zijn om ook de krachten te meten met elkaar op andere banen.

Realiseer u dat dit alles alleen mogelijk is met de tomeloze inzet van ons trouwe jurykorps en u hier op de Jaap Edenbaan.

De interclubs elders in het land bezoeken is ook niet zo vanzelfsprekend als het soms lijkt en vragen een enthousiaste inzet van onze trainers en begeleiders.
Maar vergeet niet dat u als ouders daarbij ook heel belangrijk bent, want het er naar toe gaan wordt altijd goed onderling geregeld.
Het is soms heel laat weer terug van een verre ijsbaan of in de morgen heel vroeg richting een andere ijsbaan gaan, maar het is het waard.

Nogmaals alle dank voor iedereen die zich op welke manier dan ook inzet voor onze HCA.

Met vriendelijke groeten,

Albert Gerritsen