De SkateRunSkate voor herhaling vatbaar

Verslag van de SkateRunSkate in het weekblad van OUDER-AMSTEL van 13-2-13 met natuurlijk vooral veel aandacht voor de schaatsers uit Ouder-Amstel:

Nieuw evenement Jaap Eden baan

OUDER-AMSTEL – Omdat de Amsterdamse ijsclub HCA 50 jaar bestaat werd er op zaterdag avond 9 Februari op de Jaap Eden baan een nieuw evenement georganiseerd. De omstandigheden waren zwaar maar gaven een schitterend Hollands plaatje. Lichte sneeuwvlokken daalde continu op de baan en op het bostraject waar de pupillen na 5 ronden schaatsen hun ijzers verwisselden voor een paar joggingschoenen om te gaan hardlopen. Afsluitend werden weer 5 ronden geschaatst.

Van de A/B-pupillen was Amstelbochter Bart Segers superieur en eindigde als eerste. Bij de C/D-pupillen deden Thierry Holslag en Floris Andriessen van zich spreken door respectievelijk eerste en zesde te worden.

Daarna was het tijd voor de junioren die totaal 12 kilometer schaatsten en 2,5 kilometer hardliepen. Vooral het wisselen van schaatsen en hardloopschoenen gaf een mooi beeld met vele helpers en drukte bij het stempelhok. Zarà Holslag van De Amstelbocht reed in de C1 groep een prima race door t/m de laatste ronde met 5 andere dames om de prijzen te strijden. Ze viel net buiten de prijzen met haar vijfde plek.

De rijders vonden het een zeer leuk evenement en het is zeker voor herhaling vatbaar.