111 ronden op 11-11-11 groot succes!

111_ronden_11-11-11_start_met_lampions_-_foto_Ans_Gerritsen

De 111 ronden van dit jaar was een groot succes: een topdeelname van rond de 200 rijders en prima omstandigheden die ervoor zorgden dat er tot 1 uur nog  volop werd gereden. De loze ronde werd aangevoerd door de directrice van de Jaap Edenbaan, Ellis van der Weerden, in gezelschap van Udo Meijer. Ellis en 10 rijders waren voorzien van lampions, die zorgden voor een feeëriek schouwspel. En de stop bij koek-en-zopie langs de baan toen het rondebord op 50 ronden stond, maakte er een oer-Hollands wintertafereel van.

De rijders konden zich te goed doen aan warme chocolademelk, geserveerd door Jaques van de Skeeve Skaes, en aan een tompouce met opschrift ’50 jaar Jaap Edenbaan’ aangeboden door de Jaap Edenbaan. De wedstrijders in het gezelschap zorgden nog voor een spannende wedstrijd tijdens deze nachtprestatietocht. De overwinningen gingen naar twee HCA-leden: Linda Meiring bij de Dames en Jan Hubert bij de Heren. Na afloop kon elke deelnemer die 111 ronden of een veelvoud van 11 ronden had gereden een prachtige HCA-medaille ophalen, speciaal voor deze gelegenheid ontworpen. Daarna was het snel naar huis voor degenen die bijvoorbeeld nog naar Tilburg moesten rijden, of lekker nagenieten bij een bakkie of een drankje in De Skeeve Skaes.

Zie voor de sfeer de prachtige foto’s van Ans Gerritsen (bij Foto Album) en het filmpje van Rogier Koopman.