Zomertrainingen en meer

Albert Gerritsen

Beste leden, Het was een turbulent seizoen met veel extra werk voor allen, soms teleurstelling om het schaatsen, maar uiteindelijk kon er toch geschaatst worden. De baan wat smaller, het ijs soms minder en uiteindelijk in de laatste week geen kampioenschap van Amsterdam.  Onze HCA-clubkampioenschappen gingen nog net goed en ontsprongen nog net de dans van de “dooi “. De uitwijk-HCA-avond naar Leeuwarden is velen goed bevallen en zeker wel voor herhaling vatbaar.

Er gaat eerdaags gestart worden met de herstelwerkzaamheden en 1 oktober is de baan klaar, zoals we hem altijd gekend hebben. Wij hopen dat het u sterkt gewoon weer op “onze” baan te komen en te blijven schaatsen. De trainers hebben er alles aangedaan afgelopen seizoen om de training te geven, maar bij onverantwoordelijke omstandigheden hebben zij terecht soms een training moeten afblazen. De baan heeft uiteindelijk over het geheel genomen minder kwetsuren bij de schaatsers opgeleverd dan andere jaren, maar dat komt misschien wel mede door de voorzichtigheid van trainers en gebruikers van de baan.

ZOMERACTIVITEITEN

De HCA gaat op 8 mei maandag weer van start met de looptraining.

Rond de Bosbaan

Het is voor velen wel eens lastig tijdig op de kop van de Bosbaan aanwezig te zijn. Daarnaast is het gebruik van de kleedkamers aldaar best prijzig; wij deden dit jaren lang samen met andere verenigingen en de selecties van de baancommissie, marathon en langebaan. Het blijven huren van zowel maandag als woensdag werd ondanks dat toch vrij kostbaar. We hebben daarom in overleg met de andere gebruikers afgesproken, dat we op de woensdag gezamenlijk de kleedkamers blijven huren en gebruiken. De maandag is dus op die plek vervallen. Maar de woensdagtraining gaat gewoon door in het voor velen vertrouwde Amsterdamse Bos.

Rond de Jaap Edenbaan

Het vorige jaar zijn wij de maandagtrainingen gestart vanaf de Jaap Edenbaan in plaats van in het Amsterdamse Bos. Het is velen goed bevallen, vandaar dat we daar dit seizoen mee willen doorgaan. Helaas kunnen we door de werkzaamheden niet op de baan terecht, maar in de omgeving zijn alternatieven genoeg voor sprinten, schaatssprongen, duurloopjes en andere sportieve zaken.

Het is de bedoeling te starten vanaf de toegang van de JE-baan.

Skeeleren ijsclub Baambrugge

De dinsdag zal er bij voldoende deelname weer geskeelerd worden in Baambrugge.

Trainers

We zijn nog even bezig met de trainer(s) bezig die beschikbaar zijn voor deze dagen en op deze activiteiten te kunnen zetten.

Al deze activiteiten starten dus om 19.00 uur.

U kunt deze dagen alvast noteren:

We starten de looptraining vanaf respectievelijk 8 en 10 mei, de skeelertraining start op de 16e mei:

Maandag:         Looptraining bij Jaap Edenbaan en omgeving.

Dinsdag:          Skeeleren op de baan van Baambrugge.

Woensdag:      Looptraining  in het Amsterdamse Bos vanaf de kop van de roeibaan.

We rekenen op een grote deelname, want we moeten uiteindelijk straks op een hernieuwde JE-baan weer lekker op de schaats de winter door.

Met vriendelijke groeten,

Albert Gerritsen