Yael en Mats winnen talentendag C-junioren KNSB in zonovergoten Utrecht

Mats Siemons en Yale Prenger Talentendag 12 3 17

Zondagmiddag 12 maart hebben Quinty, Yael en Mats meegedaan aan de Talentendag op een zonovergoten ijsbaan in Utrecht. Dit is een wedstrijd die wordt georganiseerd door de KNSB, waaraan de beste C-junioren uit Nederland meedoen op de 1000 en 500m. De laatste keer dat ze elkaar dit seizoen zien en tegen elkaar kunnen strijden. Er wordt gestreden in de eigen categorie, er is een algemeen klassement van C1- en C2-junioren en er is ook nog een onderlinge strijd tussen de verschillende gewesten.

Quinty eindigde in het klassement van de C2-meiden op de 6de plaats met twee prima races. In het algemeen klassement van C1 en C2 eindigde ze op een mooie 8ste plek.
Yael liet duidelijk zien dat ze op dit moment de snelste C1-dame is en stond na twee solide afstanden overtuigend eerste en werd in het algemeen klassement van C1 en C2 zelfs tweede.
Mats reed ook een spannende en goede wedstrijd en won het klassement van de C1-jongens. Hij werd overall (C1 en C2) 8ste.

TOP-prestaties dus op het ijs door deze kanjers.

Ook het gewest Noord Holland Utrecht stond aan het eind van de dag op het hoogste treetje.

Een mooie afsluiting van een mooi en goed seizoen.

Uitslagen Nationale Talentendag 2017