Vereniging

HCA staat voor Hardrijders Club Amsterdam. HCA is een vereniging voor mensen die graag hard schaatsen en daarnaast ook nog wedstrijden willen rijden. Onze ijsbaan waar wij onze wedstrijden rijden en ook op trainen is de Jaap Eden baan te Amsterdam.

HCA is een echte hardrijdersclub en staat erom bekend goede schaatsers voort te brengen. Dit begint al bij de jeugd. Door goede trainers wordt de jeugd het schaatsen goed aangeleerd en worden ze vaak opgenomen in de diverse selecties. Dit begint al bij onze eigen clubselectie.

Naast het wedstrijdschaatsen heeft HCA een afdeling toerschaatsen voor mensen die de techniek van het schaatsen willen leren maar geen wedstrijden willen rijden. Dit gebeurd in verschillende groepen van niveau en voor iedere groep is er een trainer aanwezig die u de kneepjes van het schaatsen kan aanleren.

Kortom, HCA is een vereniging waar eenieder, met welk niveau dan ook, lid van kan worden. Naast hard trainen staat gezelligheid voorop. Kijk gerust verder op deze site om een indruk te krijgen waar HCA voor staat.